Home > Creativiteit, Marketing, media, Music, music industry, muziekindustrie, Muziekproductie > Afgestudeerd muziek professional, wat nu?

Afgestudeerd muziek professional, wat nu?

We lopen er tegenaan te hikken, sommigen meer dan anderen, maar we kennen het allemaal: het grote, enge, diepe, angstaanjagende, zwarte gat dat we tegemoet lopen wanneer we komend jaar afgestudeerd zijn en de wijde wereld intrekken. Begrijpelijk, maar niet nodig!
Laten we de spreekwoordelijke koppen bij elkaar steken en tot een oplossing komen. Al enige tijd was ik van plan een discussie panel op te zetten, omdat ik zeer benieuwd ben naar wat iedereen zijn mening is over het vervolg van de muziekindustrie.

Ik zie dit panel als een informele bijeenkomst voor 1 keer in de twee weken waarbij, onder het genot van een drankje, iedereen over zijn ervaringen en vooruitzichten praat. Het doel is duidelijker grip te krijgen op de huidige wereld en daardoor een concreet beeld krijgen hoe we ons daarop kunnen voorbereiden. Door elkaar te helpen kunnen we kiezen niet elkaars concurrenten te worden.

Ik wil het niet gaan hebben over of downloaden wel of niet goed is, maar over wat er nu oplossingen kunnen zijn zodat de artiesten en muzikanten of andere partijen weer durven te investeren in muziek. Jazeker je hoort het goed, we gaan niet verder hakken in onze prijzen van producties: we gaan ervoor zorgen dat de markt weer in beweging komt! Dit kan alleen als straks wij, de ‘nieuwe generatie’ muziek professionals, hier allemaal mee bezig zijn. We zullen de ‘status quo’ laten zien hoe wij denken dat het moet en kunnen vakgenoten inspireren hetzelfde te doen. Nu is het weer de tijd om spannende en interessante producties te maken, opvallen is een middel dat werkt. Kijk maar naar Kyteman.

Voor in het panel ben ik op zoek naar mensen die met mij en met elkaar in discussie willen gaan over oplossingen. In de eerste plaats ben ik op zoek naar studenten van de HKU Muziektechnologie, maar behoor je niet tot deze groep en heb je toch de behoefte om mee te doen dan moet je zeker even mailen. Aanmelden kan via mail, ik hoor heel graag van jullie en verzoek ook dit door te sturen!

Het vervolg van dit discussiepanel is te vinden op www.downloadprobleemopgelost.nl

  1. 18 februari 2010 om 19:06

    Goed bezig Alexander! ik digg je stijl, zal kijken hoe ik wat kan betekenen 🙂

  2. 26 februari 2010 om 23:10

    i’ll be there!!!

  1. No trackbacks yet.

Plaats een reactie